sábado, 11 de abril de 2020

Konradsen om IKS: - Noe jeg absolutt vil anbefale alle utøvere

RBK-spiller Anders Konradsen har begynt å studere ved siden av toppfotballen og er full av lovord om Idrettens Karrieresenter.

Idrettens Karrieresenter (IKS) er et samarbeid mellom NISO, Idrettens Helsesenter og Norges Fotballforbund, der målsetningen er å bidra til at idrettsutøvere lykkes både i sin idrettskarriere og i arbeidslivet etter endt idrettskarriere. 
Idrettens karrieresenter (IKS) gir alle spillere gratis individuell karriereveiledning. Veiledningen kan i disse dager gjennomføres via telefon, facetime eller skype.
- Nå har du som utøver en helt unik mulighet i disse korona-tider til å sette fokus på hva du ønsker å gjøre når idrettskarrieren en dag er over, sier Karianne Stensen Gulliksen i Idrettens Karrieresenter. 
Konradsen roser tilbudet
En av dem som tidligere i vinter benyttet seg av muligheten til å få veiledning, var Rosenborg-spiller Anders Konradsen som nå har startet å studere psykologi.
- Jeg ønsket å finne et studie som passet med tilrettelegging med idretten og er gjennomførbar ellers. Jeg fikk god veiledning og hjelp av Karianne, og det matchet bra med interesser også, så foreløpig har det gått veldig bra, sier Konradsen
Han mener mange fotballspillere bør benytte seg av muligheten. 
- Jeg vet at flere av mine lagkamerater studerer, men ikke alle. Om de har benyttet seg av Idrettens Karrieresenter eller ikke vet jeg ikke, men det er et kjempegodt tilbud og noe man bør gjøre dersom man har lyst på et løp ved siden av idretten, sier midtbanespilleren.
Tenker på livet etter karrieren
- For meg har det vært veldig viktig. Jeg har vært litt inn og ut av studier tidligere også, og det har vært vanskelig å finne et opplegg som er så bra at det lot seg kombinere med spill på toppnivå. Den hjelpen jeg fikk fra IKS var avgjørende for å få det til, og jeg har nå et veldig bra utgangspunkt for å gjennomført. Jeg vil absolutt anbefale andre utøvere det samme, fortsetter 29-åringen.
Konradsen, som står med åtte A-landskamper for Norge, forteller at han har stor nytte av studiene.
- For meg har det vært veldig fint. Det er mye egenverdi i å bruke tiden mellom trening og kamp til lesing, og man har alltid en tanke i bakhodet om at det kommer en tid etterpå. Det er veldig viktig, avslutter han.

Nenhum comentário:

Postar um comentário