sábado, 11 de abril de 2020

Ajax omcirkelt volgend werelddeel: 'De volgende stap voor ons'

Ajax probeert na de Zuid-Afrikaanse, Australische, Amerikaanse, Japanse en Chinese markt ook de Zuid-Amerikaanse markt te veroveren. Commercieel directeur Menno Geelen vertelt dat aan Sky Sports. De club heeft als doel om het merk Ajax wereldwijd uit te bouwen.
"Ajax is geen Manchester United. We kunnen niet twintig landen tegelijk doen, dus dat doen we land voor land", zegt Geelen. "Er is veel interesse vanuit Zuid-Amerika, dus dat is de volgende stap voor ons, maar nu focussen we onze energie op China, Japan, Australië en de Verenigde Staten, waar we een kantoor in New York hebben geopend."

De jeugdopleiding is de levensadder van Ajax, zegt Geelen. "We kunnen legendes niet kopen, maar ze wel opleiden. We weten dat we niet de rijkste club ter wereld zijn, maar als het aankomt op invloed in hoe er wordt gevoetbald in de wereld staan wij nog steeds bovenaan, denk ik."
"Natuurlijk zijn er nu ook nieuwe clubs. Pep Guardiola en Jürgen Klopp inspireren met hun manier van spelen, maar ik denk dat velen nog steeds geïnspireerd worden door hoe wij de dingen doen."
Geelen weet dat Ajax gekenmerkt wordt door de beroemde jeugdopleiding en attractieve speelstijl. "We willen het voetbal nog steeds op een positieve manier beïnvloeden en kunnen ook grote invloed uitoefenen. We kunnen nog steeds inspireren. We herinvesteren het geld en dan zal de cyclus doorgaan."

Nenhum comentário:

Postar um comentário