sábado, 6 de junho de 2020

הראש כבר בחצי גמר הגביע: 0:0 בין הפועל באר שבע להפועל תל אביב


הפועל באר שבע - הפועל תל אביב 0:0


את המשחק בין הפועל באר שבע להפועל תל אביב הערב (שבת) אפשר לסכם במבט מהדשא והחוצה, אל עבר הספסל והיציע, שם ישבו מטעם באר שבע מיגל ויטור, ז'וסוואה, בן ביטון, אלטון אקולטסה, בן שהר ואחרים, שחלילה וחס לא יקרה להם משהו ארבעה ימים לפני חצי גמר גביע המדינה נגד בני יהודה. גם הפועל תל אביב עשתה את החשבונות שלה, שלושה ימים לפני חצי הגמר שלה מול מכבי פתח תקוה. מאור בוזגלו, שכבש שער ובישל שניים נוספים בשני המשחקים אחרונים, קיבל מנוחה ואת מקומו תפס מוטי ברשצקי. שניים נוספים שנשמרו להמשך הם הצעירים דורון ליידנר ועמית מאיר, שאת מקומם תפסו מארווין פירסמן ועבאדי פרחאת.
בהיעדר עניין רב, מה שהתקבל על הדשא בטרנר הוא הכלאה מוזרה בין ליגת העל לגביע הטוטו, כשניכר לכל ששתי הקבוצות היו מעדיפות שיחסכו מהן את האירוע המיותר הזה שאפשר רק להיפצע במהלכו. באר שבע, שפתחה עם שלושה בלמים (שיר צדק, מרואן קבהא ועמית ביטון), לא נכנסה טוב למשחק, כשבדקה ה-11 נרשם האיום הראשון על מסגרת השער של ארנסטס שטקוס - עיאד אבו עביד חתך מימין למרכז ומ-14 מטרים בעט ברגל שמאל כדור שהליטאי לא התקשה לקלוט. באר שבע, עם קייס גאנם ואנתוני וארן בחוד, לא ממש מצאה את הדרך לרחבה של הפועל תל אביב, שמצדה חיכתה ממש עד הדקה ה-45 לפני שהתקרבה שוב לשער יתרון. פריצה מסחררת של אושר דוידה בכנף שמאל המשיכה במסירה לברשצקי, אך זה החמיץ מקרוב. שניות בודדות לאחר מכן היה זה תורו של פירסמן לפספס הזדמנות ליתרון על סף ההפסקה.
© סופק על ידי הארץ יוסי אבוקסיס. הפועל באר שבע עדיין ללא ניצחון בבית העליון צילום: שרון בוקוב
אוראל דגני ועמרי אלטמן חטפו כרטיס צהוב במחצית הראשונה. זה הספיק בשביל ניר קלינגר כדי להוציא את הבלם לפני פתיחת המחצית השנייה, אך מלך השערים של הקבוצה נשאר בפנים בשביל הסיכוי שיבקיע ותחת הסכנה שיחטוף צהוב נוסף וייעדר מחצי הגמר בהמשך השבוע. 29 הדקות הבאות, עד שהוחלף בעומר דמארי, עברו על אלטמן בלי אירועים מיוחדים. גם באר שבע תזמנה את החילופים שלה פחות במחשבה על המשחק הזה ויותר לקראת חצי הגמר ברביעי. בדקה ה-58 יוסי אבוקסיס ביצע שלושה חילופים כאשר ז'וסוואה (בעיטה לקורה בדקה ה-77), שהר וסימאו נכנסו למשחק, ובהמשך הצטרפו אליהם גם רמזי ספורי וניב זריהן. סך הכל ניצלו המאמנים את חמשת החילופים המותרים להם עד לדקה ה-75. אם היו יכולים, היו מחליפים בשלב מסוים את כל ה-11, אולי אפילו גם את עצמם. בסיום - אחד ה-0:0 הכי מאופסים של העונה.
קרית שמונה - מ.ס אשדוד 0:3 כבשו לקרית שמונה: ניר ברדע (עצמי, 19), איסמעיל ריאן (41), עבדאללה חליחאל (85)
לפני ארבעה ימים עירוני קרית שמונה שיחקה עם שלושה בלמים מול מכבי נתניה, רק כדי לחטוף שלושה שערים ממרכז הרחבה אחרי טעויות גסות. הערב מול אשדוד, החליט קובי רפואה לשנות את המערך ולעבור לשחק בקו של ארבעה. את מוחמד שכר, שהוצב במערך המקורי כמגן ימני, זה דחף עוד יותר למעלה, לקרבת הרחבה של מ.ס אשדוד, ובדקה ה-19, עם קצת מזל, זה השתלם לכולם. שכר ניסה להגביה את הכדור לרחבה, אך זה פגע ברגלו המושטת של ניר ברדע, שינה כיוון, הטעה את השוער רועי משפתי וחדר לרשת – 0:1 לקרית שמונה.
© סופק על ידי הארץ מוחמד שכר. הלחץ עובר לנס ציונה צילום: שרון בוקוב
רבע שעה לאחר מכן ביצע רן בן שמעון, מאמן מ.ס אשדוד, חילוף כפול ששינה את מערך שלושת הבלמים איתו פתח – גיל כהן ומור עדרי (שחקן קבוצת הנוער בהופעת בכורה בבוגרים) פינו את מקומם למונטרי קמהאני וסמואל אלאבי. שבע דקות חלפו ואלאבי היה מעורב בשער, רק לכיוון הלא נכון. הקשר לא הצליח להשתלט על מסירה פשוטה, מה שאפשר לקרית שמונה לצאת להתקפה מתפרצת שהפכה מסוכנת ברגע שברדע החליק בקרבת הרחבה וסלל עבור איסמעיל ריאן קו ישיר לשער של משפתי. הקשר בעט בחוזקה מ-11 מטרים לקורה ופנימה, 0:2.
ניסיונותיה הרפים של אשדוד לחזור למשחק לא הועילו, ובדקה ה-85, הרבה אחרי שהרימה דגל לבן, היא חטפה את השלישי. מאליק פוסטר, המוכר גם כ"מסי הג'מייקני", מסר לעבדאללה חליחל המחליף, וזה המשיך בנגיעה לרשת של משפתי - 0:3 לקרית שמונה, שמנצחת בפעם השנייה בלבד ב-13 המחזורים האחרונים ופותחת פער של שלוש נקודות מסקציה נס ציונה שמתחת לקו האדום.
© סופק על ידי הארץ קובי רפואה. ניצחון חשוב צילום: ניר קידר
הפועל כפר סבא - הפועל רעננה 0:2 כבשו לכפר סבא: גרשון קופי (51), עומר פדידה (88)
המחזור השני מתוך שבעה בפלייאוף התחתון רק נפתח ונראה שכבר אפשר לסמן את היורדת הראשונה. הפועל רעננה קיוותה להגיע לפלייאוף בכוחות מחודשים עם אייל לחמן על הקווים, אבל אחרי ההפסד 2:0 להפועל כפר סבא ובמרחק 9 נקודות מתחת לקו האדום, מצבה הפך מקשה לאנוש. כפר סבא מצידה יכולה להרגיש רגועה הרבה יותר. היא שלטה במשחק לכל אורכו, הניעה כדור, חיפשה את השער, מצאה אותו פעמיים והתרחקה 8 נקודות מנס ציונה. 
אחרי מחצית ראשונה מאופסת, בה רעננה ניצלה בזכות החמצות של בן רייכרט ואדו סוקונה, כפר סבא עלתה למחצית השנייה הרבה יותר חדה. כבר בדקה ה-52 עומר פדידה מסר לגרשון קופי שבעט טיל שנעצר רק בין החיבורים של אסף צור. שער יפהפה לקשר שבלט לכל אורך המשחק. 
© סופק על ידי הארץ אדריאן רוצ'ט. ניצחון 0:2 על הפועל רעננה צילום: ניר קידר
רעננה נראתה כמי שהרימה ידיים וכפר סבא המשיכה להחמיץ. בדקה ה-88 הירוקים סגרו עניין אחרי שבעיטה של סוקונה נהדפה לא טוב על ידי צור. מי שניצל זאת היה פדידה שהגיע ראשון אל הריבאונד וכבש מקרוב את השני של כפר סבא. הקבוצה של עמיר תורג'מן יכולה להיות מרוצה מפתיחת הפלייאוף התחתון והיא כבר רואה את חוף המבטחים. רעננה, לעומת זאת, כנראה השלימה עם מקומה בליגה הלאומית בעונה הבאה. 
בני יהודה - הפועל חדרה 0:5 כבשו לבני יהודה: שי מזור (10, 14), רועי בן שמעון (18), סילבה סוקפה (71), אריאל לזמי (82)
בני יהודה סופרת את הדקות ליום רביעי, אז תפגוש את הפועל באר שבע בחצי גמר גביע המדינה, אבל חלק מהדקות הללו - 90, ליתר דיוק - כוללות גם משחק מול הפועל חדרה. אז בני יהודה הטריחה את עצמה לאיצטדיון בלומפילד רק כדי למצוא שם יריבה שרצתה לשחק עוד פחות ממנה. זה הסתיים בפירוק לגורמים, עם לא פחות מחמישה שערים.
דן מורי ואליסון דוס סנטוס חזרו למרכז ההגנה של בני יהודה, אבל הגיבור האמיתי היה שי מזור, קשר אחורי שנאמר בעדינות שלרוב יש מבריקים ממנו. ב-27 המחזורים הקודמים הוא לא כבש שער אחד, אך הערב הוא מצא את הרשת פעמיים בתוך ארבע דקות. זה התחיל בדקה העשירית, כשבעיטה שלו ברגל שמאל מקצה הרחבה עשתה את כל הדרך לפינה הרחוקה ופנימה. כעבור ארבע דקות כדור חופשי של מתיאה ליואיץ' נהדף לעברו של מזור הלא מכוסה, שמחמישה מטרים הפציץ את הרשת הגבוהה של אוסטין אג'ידה - 0:2 לבני יהודה.
© סופק על ידי הארץ אריאל לזמי חוגג. כבש את החמישי לזכות בני יהודה צילום: ניר קידר
נגמר? רק התחיל. שוב עברו ארבע דקות, ושוב שער. ליואיץ' עשה צחוק מירין חסן, אחד מהבלמים של חדרה כביכול, לפני שהשאיר לרועי בן שמעון שנכנס לרחבה והכניע גם הוא את אג'ידה - 0:3 לבני יהודה שבמשחק הקודם, מול הפועל כפר סבא, בעטה פעם אחת בלבד למסגרת.
המעט שנותר מחדרה פורק במחצית השנייה. בדקה ה-71 הגיע הרגע המרגש של סילבה קנגני סוקפה, שחקן קבוצת הנוער של בני יהודה, שכבש את הרביעי בהופעה הראשונה שלו בבוגרים אחרי בישול של - נכון, מזור. 11 דקות לאחר מכן נקבעה תוצאת המשחק. פריצה של איתן וולבלום לרחבה הסתיימה במסירת רוחב לאריאל לזמי, שגלגל מקרוב לרשת החשופה את שערו השלישי העונה - 0:5 לבני יהודה.

Nenhum comentário:

Postar um comentário